یکشنبه، آبان ۱۶، ۱۴۰۰

منتشر شد: مجموعه داستان 2021"دلپویه های تنهایی"

"دلپویه­ های تنهایی" / مجموعه داستان2021

هیچ گاه چنین دچار وسواس نمی­شدم که می­شوم! انگار هر چه سن وُ سال آدم زیادتر می­شود،( می­توانی بخوانی هر چه بیشتر تجربه می­کند!)، یک چیزی در هر کاری بر سرِ آدم هوار می­زند که:

 " هر کسی ممکن است اشتباه کند اما حق ندارد هراشتباهی بکند!".

ولی با این حال اشتباه می­کنم  و همین اشتباه کردن نشانه­ای از وجود داشتنم می­شود یعنی که هستم! (نه به آن هواری که در پایان فیلم پاپیون بود" حرامزاده ها من هستم!")

و اما این وسواسی که می­گویم گاه تا حدی می­شود که از آن خسته می­شوم کلافه می­شوم دست از کار می­کشم هیچ کاری نمی­کنم و در عینِ هیچ کاری نکردن، فکر می­کنم فکر می­کنم فکر می­کنم و از فکر کردن خسته می­شوم حتی خسته­تر از این که حواسم باشد هر اشتباهی نکنم! و همین فکر کردن می­شود کاری دشوارتر و جانکاه­تر از آن وسواسِ هر اشتباهی نکردن!

مدتها پیش یکی از دوستان در تماسهای تلفنی پرسیده بود چه می­کنی و من گفته بودم که ده ساعت فکر می­کنم، یک ساعت می­نویسم!"

با چنین حال و هوایی، هر چه بود وُ هرچه که هست!، نوشته­هایم را جمع و جور کردم و چندتایی را در یک مجموعه گرد آوردم و تا جایی که به فکرم می­رسید بازخواندم و ویرایش کردم و پیرایش هم! و برای اینکه نامی نیز بر آن بگذارم باز دچار وسواسی خسته کننده­تر شدم از نامگذاریِ " جای پای سالهای رفته" بگیر تا شگفتیهای سیلویا" از واخوانیهای منِ من" تا...... سرانجام رسیدم به یکی از شعرهایم که اسمش " دلپویه های تنهایی"است و همین اسم شد نام مجموعه­ای که با آن اسم منتشر کنم و کردم هم.

چه شده باشد ماجرایی نیست که دلمشغوله یا وسواسی داشته باشم اما یک خاطرجمعیِ خاصی دارد که با آن احساس می­کنم راحت شدم! راحت شدم برای اینکه دیگر آن وسواسها و بازخوانیها و ویرایشهای خسته کننده را ندارم. مانند تیری شده است که رها کرده­ام و دیگر کاری با آن ندارم! اما مگر می­شود دیگر کاری با آن نداشته باشم!؟

و این چالشیست که همیشه پس از انتشار کارهای دیگرم با من است! اگر چه پای هر واژه هر اشتباه هر چه که باشد ایستاده­ام! مگر می توانم نباشم!؟ هزار بار "نه"!......

برای دریافت/دانلودِ این کتاب اینجا کلیک کنید. 

 

توجه:

 مجموعه داستانِ "دلپویه های تنهایی" با فورمات پی­ دی­ اف ([1]PDF) در اینترنت منتشر شده و دریافت/دانلودکردنِ آن برای همگان رایگان  است. خواهشمند است از هر گونه استفادۀ تجاری از آن، به  هر شکل، خودداری فرمایید.



[1] Portable Document Format

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر