چهارشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۸

یا علی

برای پرهیز از رنجاندن دیگران، شعر منتشر شده در این بخش را پاک کرده ام اما اظهار نظر و پاسخ من به آن را باقی می گذارم

haeideh said...
آقای گیل آوایی این از ازادگی شما سر میزنه که به اعتقادات مردم همون مردمی که سینه براشون چاک میکنی توهین میکنی و این دموکراسی شماست درست مثل اخوندا ملت ایران ضد اخوند هست ولی یادتون باشه بافت مذهبی داره و با اخوند می جنگه ولی اجازه نمی ده کسی به باورش توهین کنه بجای اینکه تخم کینه رو پرورش بدیم بیایم یادبدیم که چطور همه میتونن کنارهم باهر مرام مسلک بااحترام کنار هم زندگی کنند در ایرانی آزاد
5/7/09 22:43
گیل آوایی said...
از تذکر و انتقاد شما سپاسگزارم. فکر می کنم اگر به سه دهه از فریبکاریها و سیه روزیهای خود در حکومت اسلامی نگاهی گذرا کنیم، به این نیاز و ضرورت بیشتر پی می بریم که نباید از قاتلان مردممان اسطوره بسازیم. کاری که تاکنون ِ تاریخی مان کرده ایم! و یک جایی باید با خودمان صادقانه برخورد کنیم که از چه و که سخن می گوییم و باور داریم و به باورهایمان روشنای آگاهی و حقیقت و واقعیت بتابانیم. کاش بجای همان برخوردهای متداول و حتی کلیشه ای می گفتید که براستی این باورها که شما برخورد مرا توهین به آن یافته اید، چه هستند؟ و چرا؟ اگر پلیدی را ستوده ایم و باور کرده ایم، نباید به این باور کمی اندیشه کنیم که چه هست و چرایی آن را بدرستی دریابیم؟ممکن است از شما خواهش کنم یک لحظه بدون اینکه احساس توهین به باورتان بکنید این بخش از نوشته ی صادق هدایت را بخوانید: ما که عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم ، ما برای خودمان تمدن وثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقررا فخرنمیدانستیم همه اینها را ازما گرفتند وبجاش فقرو پشیمانی و مرده پرستی و گریه و گدائی و تأسف واطاعت ازخدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلأ رفتن برایمان آوردند ، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سود پرستی و بی ذوقی و مرگ و بدبختی است .
5/7/09 23:26

۲ نظر:

  1. آقای گیل آوایی این از ازادگی شما سر میزنه که به اعتقادات مردم همون مردمی که سینه براشون چاک میکنی توهین میکنی و این دموکراسی شماست درست مثل اخوندا ملت ایران ضد اخوند هست ولی یادتون باشه بافت مذهبی داره و با اخوند می جنگه ولی اجازه نمی ده کسی به باورش توهین کنه بجای اینکه تخم کینه رو پرورش بدیم بیایم یادبدیم که چطور همه میتونن کنارهم باهر مرام مسلک بااحترام کنار هم زندگی کنند در ایرانی آزاد

    پاسخحذف
  2. از تذکر و انتقاد شما سپاسگزارم. فکر می کنم اگر به سه دهه از فریبکاریها و سیه روزیهای خود در حکومت اسلامی نگاهی گذرا کنیم، به این نیاز و ضرورت بیشتر پی می بریم که نباید از قاتلان مردممان اسطوره بسازیم. کاری که تاکنون ِ تاریخی مان کرده ایم! و یک جایی باید با خودمان صادقانه برخورد کنیم که از چه و که سخن می گوییم و باور داریم و به باورهایمان روشنای آگاهی و حقیقت و واقعیت بتابانیم. کاش بجای همان برخوردهای متداول و حتی کلیشه ای می گفتید که براستی این باورها که شما برخورد مرا توهین به آن یافته اید، چه هستند؟ و چرا؟ اگر پلیدی را ستوده ایم و باور کرده ایم، نباید به این باور کمی اندیشه کنیم که چه هست و چرایی آن را بدرستی دریابیم؟
    ممکن است از شما خواهش کنم یک لحظه بدون اینکه احساس توهین به باورتان بکنید این بخش از نوشته ی صادق هدایت را بخوانید
    ما که عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم ، ما برای خودمان تمدن وثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقررا فخرنمیدانستیم همه اینها را ازما گرفتند وبجاش فقرو پشیمانی و مرده پرستی و گریه و گدائی و تأسف واطاعت ازخدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلأ رفتن برایمان آوردند ، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سود پرستی و بی ذوقی و مرگ و بدبختی است .

    پاسخحذف