جمعه، اسفند ۲۰، ۱۳۸۹

یک پاسخ: نخست بگویم که......- گیل آوایی

نخست بگویم که

نه بر اشتری سوارم
نه چوخر بزیر بارم
نه خداوند رعیت
نه غلام شهریارم

۱ نظر:

  1. پیش از هر چیز، اگر شما از کسی پولی نمی گیرید واقعا عذرخواهی می کنم ولی در ایران امروز برخی به این امر مشغولند.
    اولا من به نوبه خود همواره در جهت اصلاح امور در ایران گام برداشته ام و همین الان هم که شما در غرب دنیا مشغول وبنویسی همستید این امثال من هستیم که با هر زحمتی سعی می کنیم تا صدای اعتراضمان را در ایران بلند نگه داریم.
    فراموش نکنید بزرگترین و ارجمندترین مخالفان وضع موجود افرادی هستند که از همه ما به اسلام معتقدترند. اگر بی خبرید به اخبار زندانیان سیاسی توجه کنید.
    امثال شما در ایران با همان میراث هفت هزار ساله شان و معشوقه هایشان مشغولند و حکومت هم کاری به کارشان ندارد.
    اما چرا اصرار دارید انحرافات جامعه اعراب را که پیامبر اسلام(ص) برای از بین بردن آن ها مبعوث شد را به اسلام پیوند بزنید؟
    این کار شما مثل این است که دین موسی(ع) را گوساله پرستی و دین عیسی(ع) را ستمگری بدانیم.
    آیا پیامبر به زنده به گور کردن دختران دستور داد یا این آیین را به نص صریح قرآن برچید؟
    آیا پیامبر به مارمولک خوردن دستور داد یا خوردن این قبیل جانوران را حرام کرد؟
    دستورات قرآن و اسلام روشن است، این که امثال من خطا می کنیم و عمل نمی کنیم امر دیگری است. تجاوز و جنایت و و دروغ و ... به نص صریح قرآن حرام
    است.
    قرآن به عدل و انصاف و امانتداری و راستگویی و کمک به ایتام و نیازمندان و دفاع از مظلومین و ... دستور داده است.
    مشکلی که ما با حاکمان کنونی ایران داریم همان مشکلی است که ملت ما با شاهان هم داشته اند. همان خودکامگی و خودرایی و استبدادشان است. دیروز به نام زرتشت(ع)، امروز به نام محمد(ص) و همواره به کام زورگویان.
    این که در ایران هفت هزار سال شراب می خوردند یعنی الکل مضر نیست؟؟؟
    در ایران پیش از اسلام با خواهر و مادر خویش ازدواج می کردند آیا این عمل پسندیده است؟ زرتشت دستور داده بود؟؟؟
    این که از بعد از کمبوجیه در ایران به وفور افراد با خویشاوندان خود ازدواج می کردند، امری پسندیده بوده است؟
    مطمین باشید اگر من بیشتر از شما وطن پرست نباشم کمتر از شما نیستم ولی تعصب کورکورانه و نژادپرستی بی دلیل را در هر جای دنیا که باشد محکوم می کنم.
    در همین کشوری که شما زندگی می کنید از شاهان پیش از اسلام چگونه یاد می کنند. آیا آنها جهانگشایان خونریزی نبودند که به هر طریقی(حتی کشتن نزدیکان خود) تنها به فکر حکومت خویش بودند.
    اگر از این موارد بی خبرید به کتب تاریخ مراجعه کنید تا ایران پیش از اسلام را با بهشت برین اشتباه نگیرید.
    آیا افرادی که امروزه در جهان به عنوان مفاخر ملت ایران شناخته می شوند همه مسلمان نبوده اند؟ حافظ و سعدی و فردوسی و ابن سینا و ملاصدرا و شیخ بهایی و میرداماد و ...
    البته من از حمله وحشیانه عمر به ایران که با مخالفت صریح علی(ع) روبرو شد، دفاع نمی کنم و معتقدم اگر عمر این کار را نمی کرد، مردم ایران دیر یا زود خودشان به اسلام می گرویدند و مثل امروز در ایمان پیشتاز مسلمانان جهان می شدند.
    در آخر باید عرض کنم اگر به وجود خدا ایمان ندارید، به راحتی می توانید گفتار فلاسفه بزرگ ایرانی و غیر ایرانی را بخوانید تا به صورت فلسفی راهی جز یقین به وجود پروردگار برای شما باقی نماند. به قول دکارت "آیا چیز دیگری هم هست که به این اندازه یقینی باشد و بتوان آنرا با این یقین شهودی درک کرد؟"
    و صد البته راه توبه همواره باز است و کفر شما چیزی از تنها حقیقت موجود جهان کم نخواهد کرد.
    یک بار برای اولین و آخرین بار بنشینید و سوره زمر یا غافر یا ... را بخوانید(البته اگر عربی بلد نیستید با ترجمه بخوانید) و سپس درباره اسلام قضاوت کنید.
    «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللهِ إِنَّ اللهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ و انیبو الی ربکم و اسلموا له من قبل ان یاتیکم العذاب ثم لا تنصرون؛به آن بندگانم که اسراف بر نفس خود کردند بگو هرگز از رحمت خدا نا امید مباشید البته خدا همه گناهان را خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربانست و به درگاه خدای خود به توبه بازگردید و تسلیم امر او شوید پیش از آن که عذاب خدا فرا رسد و آن زمان نصرت و نجاتی نیابید
    سوره زمر، آیه 53 و 54
    دوست جدید شما محمدرضا

    پاسخحذف