چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۸۹

انرژی هسته ای ضامن بقای حکومت اسلامی یا نابودی ما - گیل آوایی

حکومت اسلامی نیروی هسته ای را برای بقای عمرننگینش می خواهد و در بی مسئولیتی و بلاهت جنایتکارانه ای، به عواقب هولناک آن و هزینه ای که مردم ما و سرزمین ما می پردازد و در انتظار بدتر از آن است، نمی اندیشد

همه اصراری که خامنه ای و تمام زیر مجموعه رهبری جنایتکارانه و خونبارش دارند نه بخاطر منافع ملی، نه بخاطر بالندگی و سربلندی ایران، نه برای حتی دفاع از مردم و مملکت ماست بلکه فقط و فقط برای تداوم حکومت نکبتبارش است.


حاکمان نکبت و بلاهت، با همه ی فریبکاری ها و دروغها و غارتهایی که برای رسیدن  به نیروی هسته ای به بهای سیه روزی و فقر و بیکاری و بی آیندگی مردم مان، می کوشند حتی اگر در خوش بینانه ترین حالت به نیروی هسته ای دست یابند نه ظرفیت مدیریت چنین تکنولوژی را دارند و نه از تفکر و فرهنگ آن برخوردارند.
حاکمیتی که برای رفع بیکاری دعا می کند، برای صاحب زمان خیالی اش صندلی می گذارد، برای آمدن باران نماز می خواند و برای روبرویی با مشکلات،  سر در چاه جمکران می برد، به هزار زبان باید گفت که نه تنها صلاحیت و ماهیت و توان مدیریتی نیروگاه هسته ای را ندارد بلکه حتی باید از ساده ترین واحد اجتماعی جهان کنون دورش داشت. اینان جز فاجعه هیچ چیز دیگر برای ایران وایرانی و برای بشریت امروز ندارند.
تصورش را بکنید که برای حل مشکلی از مشکلات نیروگاه هسته ای بوشهر،  ابله رهبری آیت الله شده،  بیاید و برنامه قربانی گسفند و آش فاطمه و سفره عباس راه بیاندازد! وای که تاوان فاجعه ی آن را مردم ما و سرزمین ما تا ده ها حتی قرنها باید بپردازند.
ترجمه ای به اختصار از نوشتاری  در رابطه با انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل را برای هموطنان داخل کشور در اینجا می آورم تا شاید بدانند چه فاجعه ای در کمینشان است برای جلوگیری از آن همین امروز باید اقدام کرد چه فردا دیر است.
ابلهانه است اگر اندیشه شود که دست روی دست بگذاریم و نیروهای خارجی بیایند و چنین و  چنان کنند که اگر هم  چنان بشود، فاجعه ی آن کمتر از انفجار نیروگاه هسته ای نخواهد بود که در هر دو حالت دود فاجعه هولناک  آن به چشم ما و سرزمین ما می رود.


حکومت اسلامی خواه ناخواه رفتنیست اما ما مردم ایران و سرزمین ما ماندگاریم. نگذاریم وطنمان ابزار حکومت اسلامی برای قدرت و ماندن چند زمانی بیشترشود.
به این ترجمه توجه کنید
در 26 آوریل 1986 متخصصین واحد چهار در نیروگاه هسته ای چرنوبیل( واقع در پریپیات، اوکرایین، بخشی از قلمروی اتحاد شوری سابق) اقدام به ازمایش یک توربین ژنراتور با سیستم ایمنی از کار انداختن ژنراتور، نمودند. یک انفجار بخار حادثه هولناکی را سبب شد که سقف هزار تنی بنای نیروگاه تخریب گردید و انفجارهای دیگری را نیز بدنبال آورد که سبب آب شدن مرکز هسته ای شدند. این حادثه باعث پراکنده شدن مقدار زیادی از رادیو آکتیو بویژه در آتمسفر گردید که بخشهای زیادی از اوکرایین، بلاروس، روسیه را در بر گرفت. ابرهای رادیوآکتیو به  اروپا و بخشهایی از شرق  ایالات متحده رسید. حادثه چرنوبیل ده بار مخرب تر و قویتر از بمب اتمی ای بود که در هیروشیما منفجر شد و این حادثه بزرگترین فاجعه در تاریخ نیروگاههای هسته ای بشمار می رود. نزدیک به ده هزار نفر دواطلب کمک با توجه به اثرات جانبی رادیوآکتیو در کوتاه و درازمدت مرده اند.
چهل و پنج هزار نفر از ساکنان پیرییات و تا شعاع چهار کیلومتری از چرنوبیل تا 36 ساعت پس از حادثه ، از محل تخلیه نشدند. به مدت 9 روز آتش سوزی  در نیروگاه چرنوبیل  ادامه داشت که نیروگاه را می سوزاند و رادیوآکتیو می پراکند.
صد و سی هزار نفر از ساکنین تا سی کیلومتر از نیروگاه تخلیه شدند اما تخلیه آنان زمانی صورت گرفت که به شدت به رادیوآکتیو آلوده شده بودند. روبرت کنوث عکاس و خبرنگار آنتوانت د یونگ به  چهار منطقه ی اورال، قزاقستان،، اوکرایین و سیبری سفر کرد و فاجعه ی انسانی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از صنعت هسته ای اتحاد شوروی و اروپای شرقی  را  مستند نمود.  این اسناد که در سایت اینترنتی

منتشر شد نشان می دهد که مردمان مناطق اسیب دیده ی ناشی از انفجار چرنوبیل با چه عواقب انسانی روبرویند. .و این فاجعه ی هراسناک نتیجه ی وجود رادیوآکتیو در آن مناطق است.
هفت تا ده هزار نفر دواطلب کمک بدلیل آلوده شدن به رادیوآکتیو و اثرات کوتاه و درازمدت آن مردند. صد و پنجاه هزار نفر در خطر سرطان تیروئید قرار گرفتند. هزاران کیلومتر دور تر از محل انفجار نیروگاه هسته ای،  نوزادان ناقص بدنیا آمده اند که قربانیان مضاعف این فاجعه بوده اند. هشتصد هزار کودک در خطر سرطان قرار گرفتند. دو میلیون هکتار( یک و نیم میلیون از عراضی کشاورزی اوکرایین هم) هنوز غیر قابل استفاده اند. اگر چه هنوز دشوار است که عوارض و خسارات ناشی از این انفجار در کلیت مناطق و کشورها برآورد نمود که چقدر بوده است. خسارات مالی آن بیش از چهارصدمیلیارد دلار بوده و دویست سال طول می کشد تا خسارات وارده به منطقه جبران شود.
......
تغییر شرایط و رهاشدن از بختک شوم حکومت اسلامی تنها و تنها در دستان ماست. سرکوبهای سازمان یافته را با مبارزات سازمان یافته و هدفمند پاسخ دهیم. گردن گذاشتن به این حکومت سیه روزی ما و نسلهای آینده این سرزمین را بدنبال خواهد داشت.

با مهر
گیل آوایی
20 اکتبر 2010

۱ نظر:

  1. آقا گیل، همین امروز در جایی، کسی حواله گمرکی خرید چندین هزار دسته بیل چوبی از اندونزی، را روی نت گذاشته بود! این دولت وامانده حتی مایحتاج دسته بیل خود را از آنجا تامیین میکند! از طرفی، همانطور که اشاره کردی این بازی خطرناکی است که خودشان ن...یز از عواقب خطرناک آن آگاه نیستند و یا به عمد نادیده می گیرند...میدانی که سالها، در کشورهای همسایه شمالی ما، اورانیوم استخراج می کردند و آب آلوده برای بارور کردن آن را در فضای باز رها میکردند و بعضا به دریای خزر نیز وارد می شد
    ساکنین آن مناطق نیز دچار بیمارهای ناعلاج زیادی( مانند آنچه که در عکس نشان داده شده است) بودند و یا هستند

    متاسفانه در بین همین خارج نشینان هم، ناسیونالیست های دو آتشه، ساختن این آشغال دان اتمی را به دست این نامردمان، نشانی از ترقی برای آن کشور می بینند. غافل از اینکه تولید اورانیوم اگر با روش اصولی و دقت زیاد انجام نشود، عوارض وحشتناکی را بدنبال خواهد داشت

    پاسخحذف