چهارشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۸۷

چند رباعی


1
دیریست ترا به خاوران می خوانم
ایران منی ترا به جان می خوانم
در راه تو پرپر ز سیاووشانم
عشقم تو زتو کران کران می خوانم
2
سبز است بهار و رزم میهن یاران
سرخ است وطن ز خاروانها یاران
برخیز وطن ز زخم این اهرمنان
می خواندمان چو سر بداران یاران
3
نوروز مرا تو صد بهاران شده ای
تو جان منی و جان جانان شده ای
دلدار ِ منی به دل تو ماوا داری
سبزانه تویی شکوفه زاران شده ای
4
با هر نفسی نـــــــــام ترا می خوانم
با حال و هوای سبزه ها می خوانم
در جان منی تو با منی همچو بــهار
آواز بهارم چو تـــــــــرا می خوانم
5
بنگر زتو من همچو بــــــهاران سبزم
در جنگل گیسوی تو جـــــــانان سبزم
سبزم زتو من، تاکه شدم عاشق مست
مستم زتو من، چو سبزه زاران سبزم
6
دلــــــــــدار ِ منی زتو پر آوازه شدم
از عشق تو من غزل غزلزاره شدم
ای جان من و زمن تو دور و با من
عشقی تو مرا بـــهار صد دانه شدم
7
عشق تو مرا سبز بــــهاری کرده است
آوازه ی هر گوشه کـــناری کرده است
از تو شده ام چنین بـــــهارانه ی مست
مستانگی ات ببین چه کاری کرده است
8
عشق منی و تـویی که زیبای منی
جان منی و تــــویی که دنیای منی
سبزم زتو من من به فدای چشمت
سبزانه بهار منی زیبــــــای منی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر